Blogs

نت عطر چیست؟

نت عطر چیست؟

نت عطر چیست؟
درست مانند موسیقی، عطرها از نت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. تسلط بر نت‌های عطر برای هر دوست‌دار عطری یک توانایی کلیدی است. با شناخت نت‌های عطر مورد علاقه خود، می‌توانید هر بار عطری عالی و مناسب خودتان پیدا کنید. همچنین هنگام خرید اینترنتی عطر، شناخت این ویژگی‌ها به یکی از اصلی‌ترین معیارهای تصمیم‌گیری شما برای خرید تبدیل خواهد شد.

 

ما در مریت به عنوان متخصصان عطر، بر ارائه رایحه‌هایی تمرکز کرده‌ایم که باعث لبخند زدن شما می‌شوند. برای کمک به شما در یافتن رایحه‌ای  مناسب برای خود، راهنمای ما برای شناخت بیش‌تر عطرها را بخوانید.

 

نت‌های عطر توصیف‌کننده رایحه‌هایی هستند که هنگام استفاده از یک عطر قابل احساس‌اند. نت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: نت‌های بالا یا اولیه، نت‌های میانی یا قلبی و نت‌های پایه. هر یک از این دسته‌ها به گروه‌هایی از رایحه‌ها اشاره می‌کنند که با توجه به زمان سپری شده پس از استفاده از یک عطر، قابل احساس‌اند.

نت های بالایی، قلبی و پایه با هم و در کنار هم اثری ایجاد می‌کنند تا عطری کم‌نظیر خلق کنند. بدون ترکیب هر سه، یک عطر جذاب نخواهد بود.

 

نت‌ های اولیه

نت‌های بالایی یک عطر که به عنوان نت‌های سر یا نت آغازین هم شناخته می‌شوند، همان چیزی هستند که بلافاصله پس از اسپری کردن عطر استشمام می‌کنید. نت‌های بالایی سبک‌ترین نت‌ها هستند. در نتیجه اولین نت هایی هستند که محو می شوند اما  این موضوع هرگز به معنی کم اهمیت بودن آنها نیست زیرا اولین احساس  و اولین برداشت از یک عطر را تشکیل می‌دهند.

نت اولیه ممکن است ماندگارترین عنصر یک عطر نباشد، اما اولین چیزی است که هنگام امتحان یک عطر جدید استشمام می‌کنید. نت‌های ابتدایی رایحه‌های اولیه را نشان می‌دهند که شما را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند اولین برداشت خود را از یک عطر ایجاد شکل دهید.

نت های اولیه معمولا شامل عناصر مرکبات (ترنج، لیمو، پوست پرتقال)، میوه‌های سبک (انیسون، انواع توت‌ها، گریپ فروت) و گیاهان تازه (ریحان، مریم گلی، اسطوخودوس) است.

 

نت‌ های میانی / قلبی

نت‌های میانی همانطور که از نام آنها پیداست، در قلب عطر قرار دارند. نت‌های میانی یا قلبی زمانی ظاهر می‌شوند که نت‌های بالایی ناپدید شوند. این لایه رایحه، اساس هر عطر است و تقریباً ۴۰ تا ۸۰ درصد از عطر نهایی را تشکیل می‌دهد.

نت های قلبی درست قبل از محو شدن نت های بالایی شروع به ظاهر شدن می کنند و به شدت بر نت های پایه بعدی تاثیر می گذارند. هیچ‌گاه نباید ساده از نت‌های قلبی گذر کرد!

قلب یک عطر باید دلپذیر و در کمال باشد. به همین دلیل، رایحه‌هایی مانند دارچین، گل رز، یلانگ یلانگ، علف لیمو و نرولی همگی از نت‌های قلبی رایج و قابل تشخیص هستند.

نت‌ های پایه

نت های پایه آخرین نت‌هایی هستند که بر پوست احساس می‌شوند. آن‌ها برای ایجاد یک اثر ماندگار از عطر ضروری هستند و هنگامی که نت‌های بالایی ناپدید می‌شوند در حالی که نت‌های میانی هنوز روی پوست وجود دارند ظاهر می‌شوند. نت‌های پایه طولانی‌ترین مدت ماندگاری برروی پوست را دارند.

نت‌های پایه به تنهایی ۱۰ تا ۲۵ درصد از عطر نهایی را تشکیل می‌دهند. با این حال، نت‌های پایه نیز با نت‌های قلبی ترکیب می‌شوند تا پیچیدگی عطر را عمیق‌تر کنند. در جایی که نت‌های بالایی تاثیر اولیه را ایجاد می‌کنند، نت‌های پایه با دوره خشک شدن عطر همراه هستند و بنابراین، نت‌های پایه اثر نهایی و ماندگار را ایجاد می‌کنند.

نت های پایه اغلب غنی و روان هستند و همچنین ماندگاری بیشتری در بین سه نت دارند. نت های پایه رایج عبارتند از چوب سدر، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و مشک.

انواع عطر را می‌شناسید؟ حالا که به شناخت خوبی از نت‌های عطر رسیدید بهتر است با انواع مختلف عطر هم آشنایی مختصری داشته باشید. خواندن این مطلب در مورد انواع عطر را به شما توصیه میکنیم

ارتباط مستقیم با فروشگاه و مطالب بیشتر در اینستاگرام مریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *